مطلب آموزشی 1:
چگونه یک توسعه‌دهنده اندروید بشویم؟

از زمانی که ارتباط اپلیکیشن های موبایل بیشتر از سیارات شده است، و این دسترسی برای مردم در سراسر جهان ایجاد شد که بتوانند که خود را به روش‌های خلاقانه و جذابی که فراتر از حد تصورشان بود مشغول کنند؛ شغل توسعه‌دهندگان اپلیکیشن های موبایل، برای اقتصاد مدرن جهانی، گسترده‌تر و فراگیرتر و مهم‌تر شد. اپلیکیشن های موبایلی که ما هرروز از آن‌ها استفاده می‌کنیم، مسیر کسب‌وکار مستقیم را تغییر داده به سمت مسیری که ما ارتباط برقرار کنیم و برای سرگرمی استفاده کنیم، راهی که ما چیزهای زیادی درباره جهان یاد بگیریم. شما در اشتباه نبوده‌اید اگر فکر کرده باشید که توسعه اپلیکیشن های موبایل یکی از جالب‌ترین شغل‌های صنعتی است.

ادامه مطلب…

مطلب آموزشی 2:
اندروید چیست؟

اندروید یک سیستم عامل موبایل مبتنی بر نسخه ی تغییر یافته linux می باشد. که این سیستم عامل از همان ابتدا با نام اندروید توسعه و راه اندازی شد. در سال 2005 طبق یک استراتژی برای ورود به بازار موبایل شرکت گوگل، اندروید و ابزار های کار با آن را ارائه داد. شرکت گوگل می خواست که اندروید free و open sourc باشد،  بنابراین بیشتر کد های اندروید را تحت  open source Apache License منتشر کرد. به این معنی است که هر کسی می تواند به آسانی سورس کد اندروید را به صورت کامل دانلود کند و از آن استفاده کند.

ادامه مطلب…

مطلب آموزشی 3:
ویژگی های اندروید

تمام برنامه ها برای اندروید یكی اند. اندروید فرقی میان یك برنامه third-party و توابع هسته سیستم عامل در اجرا نمی گذارد و هر دو می توانند دسترسی مساوی به قابلیت های گوشی داشته باشند. گوشی هایی كه سیستم عامل اندروید را خواهند داشت به كاربرشان اجازه می دهند تا از تمام قابلیت های یك گوشی هوشمند بهره ببرند. كاربران این گوشی ها به معنای واقعی می توانند دستگاه خود را بر اساس سلیقه ی خود تغییر دهند و محیط سیستم عامل گوشی خود را سفارشی و شخصی سازی كنند. حتی كاربران می توانند برای گوشی تعیین كنند كه عكس هایشان با چه برنامه ای باز شود.

پس تا اینجا یكی از بهترین مزیتهای این سیستم عامل مشخص شد، به طور خلاصه اینكه این سیستم عامل متن باز است و دست برنامه نویسان برای نوشتن برنامه های قدرتمند بسیار باز است.

ویژگیهای دیگر این سیستم عامل به طور خلاصه عبارتند از :

ادامۀ مطلب…

مطلب آموزشی 4:
ابزارهای موردنیاز برای برنامه نویسی اندروید

اولین گام برای شروع برنامه نویسی اندروید دانلود و نصب نرم افزارهای مورد نیاز برنامه نویسی اندروید است. در این مطلب با نرم افزارهای برنامه نویسی اندروید، راه های دانلود، روش نصب و چگونگی تنظیم آن ها آشنا می شویم.

برای اینکه بتوانیم برای سیستم عامل اندروید برنامه نویسی کنیم نیاز داریم تا برنامه های زیر را نصب کنیم:

  1. JDK
  2. Android SDK
  3. Eclipse IDE
  4. ADT Plugin
  5. AVD

ادامۀ مطلب…