مطلب آموزشی 1:
جاوا چیست؟ چرا این زبان برنامه‌نویسی بسیار محبوب است؟ 

در حال حاضرمی دانیم که نمی‌توانیم دنیا را بدون اینترنت تصور کنیم؛ مانند آن است که زندگی ما متوقف می‌شود اگر که به شبکه جهانی وب (world wide web – www) متصل نباشیم. برای کاربران شاید اینترنت، فقط مجموعه از کلیک‌ها باشد؛ اما اینترنت با مجموعه‌ای از پیشرفته‌ترین فنّاوری‌ها و تلاش و سخت‌کوشی افرادی که آن را ممکن می‌سازند، کار می‌کند.

ادامه مطلب…

مطلب آموزشی  2:
درمورد جاوا

جاوا یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و شی گرا است که توسط جیمز گاسلینگ در شرکت سان مایکرو سیستمز ساخته شده است. دستور زبان جاوا (Syntax) بسیار شبیه به زبان های برنامه نویسی C و ++C است. زبان جاوا نسبت به ++C مدل شی گرایی ساده تری دارد و از قابلیت های سطح پایین کمتری پشتیبانی می کند. جاوا در سال ۱۹۹۵ یعنی در حدود ۲۰ سال پیش رسما معرفی شد.

 ادامۀ مطلب…

مطلب آموزشی  3:
JVM

بهتر است آموزش را با یک مثال پیش ببریم. فرض کنید می‌خواهیم برنامه‌ای به زبان جاوا بدون کمک گرفتن از IDE ها (در مورد IDE ها در فصل‌های بعدی توضیح می‌دهیم) بنویسم. بنابراین ابتدا یک ویرایشگر متن (مثل نُت پد) را اجرا می‌کنیم و کدهای برنامه را در فایل نت پد می‌نویسیم. بعد از نوشتن کدهای برنامه، ما برنامه را با پسوند java. ذخیره می‌کنیم و سپس توسط کامپایلر جاوا، برنامه را کامپایل می‌کنیم. در پروسه کامپایل اگر خطای دستوری در برنامه وجود داشته باشد مشخص می‌شود و برنامه کامپایل نمی‌شود.

ادامۀ مطلب…

مطلب آموزشی  4:
چگونه JDK را نصب کنیم؟

اگر بخواهیم وارد سایت اوراکل شویم، باید از VPN استفاده کنیم. در ادامه نحوه دانلود JDK و نصب و معرفی آن به سیستم عامل ویندوز را توضیح می‌دهیم.

ابتدا در سیستم عامل ویندوز، دکمه‌های ترکیبی Windows + R را نگه دارید. در پنجره ظاهر شده عبارت CMD را تایپ کنید.

ادامۀ مطلب…