سئو چیست و به چه معنی است ؟

سئو چیست؟ سئو مخفف کلمه ی انگلیسی Search Engine Optimization و به معنای سئو و بهینه سازی  سایت برای موتور های جستجوگر است. تاریخ سئو از زمان موجودیت موتور های جستجوگر آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد.

تعریف مختصر سئو چیست؟

(به هر اقدامی که به صورت مستقیم و توسط شما برای بالا بردن رتبه سایت در موتوری های جستجوگر مانند گوگل، بینگ و یاهو صورت می گیرد سئو و بهینه سازی گفته می شود.)

از سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ سئو سایت پیچیدگی الان را نداشت چرا که سایت های موجود در اینترنت به ۱۰۰۰ عدد هم نمی رسیدند و زمینه فعالیت اکثر آن ها نیز با یکدیگر متفاوت بود، لذا موتور های جستجوگر نظیر گوگل مشکل زیادی با شناسایی و درک محتوای آن ها نداشتند. اما از سال ۱۹۹۸ به بعد و افزایش سایت ها، موتور های جستجوگر تصمیم به طراحی الگوریتم ها و فاکتور هایی گرفتند تا سایت های را از نظر قدرت با یکدیگر رتبه بندی کنند تا بتوانند سایت قوی تر را بالای نتایج جستجو و سایت های ضعیف تر را پایین سایت های قوی تر به نمایش بگذارند. اولین الگوریتم گوگل الگوریتم کبوتر بود که توسط مدیران فعلی گوگل یعنی Larry Page و Surgery Brain طراحی شده بود. از آن زمان تا به حال تمامی وب سایت ها به دنبال بدست آوردن فاکتور های رتبه بندی موتور های جستوگر هستند تا در سدر نتایج به نمایش در آیند و مخاطبان بیشتری را جذب کنند. سئو وب سایت یا بهینه سازی سایت یکی از خدماتی است که توسط تیم سئو فاکس انجام می شود.

هدف از سئو چیست؟

به طور خلاصه هدف از سئو افزایش مخاطب است واین مخاطب می تواند در هر سایتی به طور متفاوت عمل کند. به طور مثال شما با سئو سایت فروشگاهی به فروش بیشتر و برندینگ بهتر می رسید، اما با سئو سایت خبری شما تنها به بازدید کننده بیشتر و در نتیجه رتبه السکای بهتر و در آخر برندینگ بهتر دست پیدا می کنید.

دورۀ سئو (بهینه سازی سایت) شامل یک کارگاه 8 روزه است که در 8 پنجشنبۀ متوالی از 13 الی 17 برگزار می شود.

سر فصل های دورۀ سئو (seo) به شرح زیر است:

مقدمات و اصول سئو

  • سئو از کجا آمده؟
  • سئو در کجای نقشه دیجیتال مارکتینگ
  • راز سئو برای استارت اپ ها (کسب و کارهای نوپا)
  • سیر رشد سئوی گوگل
  • گوگل و ساختار روبات های گوگل
  • مزایای استفاده از سئو
  • معرفی مراحل سئو کردن یک وب سایت
  • باورهای غلط در مورد سئو
  • معرفی سئوی داخلی و سئوی خارجی
  • الگوریتم های گوگل
  • الگوریتم ویژه محتوا سازی
  • الگوریتم ویژه لینک سازی
  • الگوریتم کسب و کارهای محلی
  • نحوه پیدا کردن تعداد صفحات یک وب سایت در گوگل
  • ابزار جایگزین PageRank گوگل
  • ابزارهای آنالیز سئوی سایت
  • نصب افزونه های سئو وردپرس و موارد مشابه سایر CMS ها
  • ثبت کامل سایت در Search Console
  • انجام تنظیمات مکمل گوگل وبمستر
  • ساخت Sitemap xml مورد تایید گوگل
  • ثبت و دریافت تاییدیه نقشه سایت در گوگل وبمستر

 سئوی داخلی سایت

  • اصل سئوی داخلی وب سایت
  • ابزارهای انتخاب کلمات استراتژیک
  • نحوه بررسی میزان اقتصادی بودن کلمه
  • بررسی کلمات کلی مناسب استارت اپ ها
  • بررسی میزان رقابت پذیری کلمه
  • نحوه اولویت بندی کلمه های هدف برای بازدهی بیشتر
  • بررسی نکته به نکته ساخت یک صفحه کامل بهینه شده
  • بررسی و تدوین استراتژی محتوا با دیجیتال مارکتینگ
  • قوانین انتخاب عنوان مناسب
  • قوانین نوشتن یک محتوای مناسب
  • قوانین انتخاب آدرس مناسب
  • قوانین انتخاب کلمه کانونی مناسب
  • نحوه دریافت بهترین امتیاز سئوی صفحه
  • نحوه صحیح لینک سازی در صفحه
  • استفاده از کد های Schema جهت رسیدن به رتبه 1
  • نحوه ستاره دار کردن نتایج در گوگل
  • آموزش افزایش ۱۰ برابرکردن سرعت سایت در موبایل با AMP
  • ارائه چک لیست کارهای لازم در سئوی داخلی سایت

 سئوی خارجی سایت

  • اصول سئوی خارجی وب سایت
  • استراتژی مناسب لینک Link building با دیجیتال مارکتینگ
  • نحوه صحیح ساخت لینک Link building
  • منابع رایگان و با کیفیت و دائمی لینک
  • ابزارهای بهبود لینک سازی در سایت
  • نحوه تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • نیروهای ارزان لینک سازی با کیفیت
  • ابزارهای بهبود سئوی خارجی
  • نحوه گرفتن لینک دائمی از سایت های برتر دنیا
  • نحوه گرفتن لینک از سایت های دانشگاهی و دولتی ایرانی و خارجی
  • ابزاری برای چک کردن لینک های خارجی وب سایت شما یا سایر وب سایت ها

 گوگل وبمسترتولز Google Webmaster

سرفصل دوره Google Search Console– همراه با آموزش نسخه جدید سرچ کنسول – Search Console Beta

آموزش نسخه قدیمی شامل :

  • معرفی کاربرد و مزایای سرچ کنسول گوگل
  • آموزش و بررسی جز به جز ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز
  • آموزش و بررسی جز به جز و کامل بخش Search Appearance
  • آموزش و بررسی جز به جز و کامل بخش Google Index
  • آموزش و بررسی جز به جز و کامل بخش Search Traffic
  • آموزش و بررسی جز به جز و کامل بخش Crawl
  • آموزش و بررسی جز به جز و کامل بخش Security Issues
  • آموزش و بررسی جز به جزSettings گوگل وبمستز تولز
  • آموزش و بررسی جز به جز Search Console Beta نسخه جدید گوگل وبمستر تولز
  • آموزش و بررسی جز به جزDisavow جهت رفع پنالتی گوگل
  • آموزش و بررسی جز به جز و کامل بخش Web Tools
  • آموزش و بررسی جز به جزابزار URL Inspection در نسخه جدید سرچ کنسول
  • آموزش و بررسی جز به جزبخش Sitemap در نسخه جدید سرچ کنسول
  • آموزش و بررسی جز به جزبخش Mobile Usability در نسخه جدید سرچ کنسول
  • آموزش و بررسی جز به جزبخش Manual actions در نسخه جدید سرچ کنسول

 گوگل آنالیتیکز Google Analytics

مقدمه:

  • توضیح کارکرد و کاربرد Google Analytics در دیجیتال مارکتینگ و سئو
  • آشنایی با Google Analytics
  • نحوه فعال سازی Google Analytics و اتصال به سایت
  • آشنایی با گزارشات
  • آشنایی با نمودارها
  • آشنایی با نحوه انتخاب بازه زمانی و اثرات آن بر عملکرد Google Analytics
  • مقایسه آمار بازه‌های مختلف
  • آشنایی با قیف بازاریابی و تعامل آن با Google Analytics

گزارش های Audience (شناخت و آنالیز و تحلیل بر روی کاربران):

  • بررسی کمی و کیفی کاربران حاضر در سایت
  • گزارش بازه زمانی فعالیت
  • بررسی کمی و کیفی کاربران
  • شناسایی موقعیت مکانی کاربران
  • علاقه مندی کاربران
  • رفتار کاربران در سایت
  • شناسایی تکنولوژی مورد استفاده کاربران
  • شناسایی موبایل‌های مورد استفاده کاربران
  • مباحث تکمیلی

گزارش های Acquisitions (بررسی کمی و کیفی و آنالیز و تحلیل کانال های ورودی کاربران):

  • بررسی کمی و کیفی آمار کاربران کسب شده از کانال‌های مختلف
  • بررسی کمی و کیفی تخصصی سئو در این قسمت و بهینه سازی آن
  • اتصال Google Analytics به Search Console Google و دریافت گزارشات
  • اتصال Google Analytics به Google AdWords و دریافت و تحلیل گزارشات
  • آمار دریافتی از Google AdWords
  • بررسی کمی و کیفی وضعیت کمپین‌ها

گزارش های Behavior (بررسی کمی و کیفی و آنالیز و تحلیل رفتار  شناسی کاربران):

  • بررسی کمی و کیفی گزارش‌های رفتاری
  • بررسی کمی و کیفی محتوای سایت
  • بررسی کمی و کیفی سرعت سایت
  • بررسی کمی و کیفی جستجو پذیری سایت
  • بررسی کمی و کیفی رویدادهای اتفاق افتاده در سایت

 

گزارش‌های Conversions (بررسی کمی و کیفی و آنالیز و بهینه سازی نرخ تبدیل ها در پلتفرم):

  • بررسی کمی و کیفی گزارش‌های نرخ تبدیل
  • بررسی کمی و کیفی آمار اهداف تکمیل شده
  • بررسی کمی و کیفی کیفیت و آمار فروش محصولات
  • بررسی کمی و کیفی کاربران ورودی از چند کانال

 نکات تکمیلی سئو

  • راه خرید گروهی تمام ابزارهای Premium سئو
  • ابزار هوشمند بررسی جایگاه سایت در گوگل
  • Chrom Extension ها مفید سئو
  • اپلیکیشن های اندروید و آی او اس مفید سئو
  • آموزش نحوه کار با Google Adwords
  • نحوه ساخت یک کمپین تبلیغاتی در گوگل
  • نحوه پرداخت در گوگل ادوردز
  • نحوه آنالیز و انتخاب کلمات کلیدی در گوگل ادرودز
  • ابزار کاهش دهنده حجم فایل های CSS JS سایت
  • نحوه کاهش خودکار بارگذاری تصاویر در سایت
  • افزایش سرعت سایت
  • مرجع سازی در وب ایران

مدرس: مهندس شاهرخ نوری

نام کارگاه

طول دوره

روز و ساعت

شروع 

مجموع ساعات

سئو (بهینه سازی سایت)

(seo)+ گوگل آنالیتیکس+وب مستر تولز

دوماه

(8 جلسه)

پنجشنبه ها

13-17

98/4/13

32

       لینک ویدیوی معرفی کارگاه سئو             

                        

در صورت تمایل برای ثبت نام در کارگاه سئو فرم زیر را پر کرده تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل کنیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس 02122419401 تماس حاصل فرمائید و یا به کانال تلگرامی ما به آدرس chanteh_group بپیوندید.